צרכנות

_db-consumption.jpg

אביב נ' Facebook

פגיעה בפרטיות משתמשים ברשת חברתית

בקשה לאישור תובענה ייצוגית, אשר הוגשה בחודש אפריל 2021. בבקשה נטען כי הרשת החברתית פייסבוק משתמשת בשמם של המשתמשים, בכינויים ובתמונתם, לצורך קידום מודעות ממומנות. הדבר נעשה ללא קבלת הסכמה מדעת של המשתמשים, כנדרש לפי חוק. פייסבוק נדרשת לחדול מהתנהלותה, לפצות את המשתמשים בגין הפגיעה בפרטיותם ולהשיב להם את הרווחים שהיא הפיקה באמצעות הפגיעה בפרטיות.


מצב התיק: דיון בבקשה לאישור התביעה כייצוגית.


מסמכים: בקשה לאישור תביעה ייצוגית.

סואעד נ' בזק - החברה הישראלית לתקשורת בע"מ

הפרת החובה להניח תשתית בזק ביישוב חוסנייה

בקשה לאישור תובענה ייצוגית, אשר הוגשה בחודש פברואר 2021. בבקשה נטען כי חברת בזק מפרה את חובתה להניח ביישוב חוסנייה תשתית בזק, המקשרת את הלקוחות לקווי טלפון ולרשת האינטרנט. על פי הבקשה, הנתק של היישוב חוסנייה מהתשתית יוצר פערים חברתיים ומרחיב פערים קיימים. המבקש דורש כי החברה תחבר את בתי היישוב לתשתית הבזק, ותפצה את התושבים בגין הנזקים שנגרמו להם.


מצב התיק: דיון בבקשה לאישור התביעה כייצוגית.


מסמכים: בקשה לאישור תביעה ייצוגית.

המועצה הישראלית לצרכנות נ' הוט - מערכות תקשורת בע"מ

צירוף לקוחות לשירות ללא הסכמתם

בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד חברת הטלוויזיה הוט, שהוגשה בחודש יולי 2020 על ידי המועצה הישראלית לצרכנות. החברה משווקת שירות בשם Next TV, המאפשר צפייה בתוכני טלוויזיה באמצעות הטלפון הנייד או המחשב. על פי הבקשה, הוט נוהגת לצרף לשירות Next TV לקוחות של שירותים אחרים של קבוצת הוט, בלי לקבל את הסכמת הלקוחות. בחלק מהמקרים, הלקוחות צורפו לשירות לאחר שקיימו שיחה בעניין אחר עם נציג של קבוצת הוט.


המועצה דורשת כי הוט תשיב את דמי המנוי ללקוחות שצורפו לשירות באופן כפוי, וכי החברה תחדל מהתנהלות זו.


מצב התיק: דיון בבקשה לאישור התביעה כייצוגית.


מסמכים: בקשה לאישור תביעה ייצוגית.

המועצה הישראלית לצרכנות נ' לוטונט מועדון חברים בע"מ, המועצה הישראלית לצרכנות בע"מ נ' לוטוקרד בע"מ

שיווק הגרלות בלתי חוקי והטעיה על ידי מועדוני הימורים

בקשות לאישור תביעה ייצוגית נגד שמונה חברות המפעילות מועדוני הימורים, המציעים השתתפות קבוצתית בהגרלות שעורך מפעל הפיס. אלפי לקוחות המועדונים משלמים דמי מנוי חודשיים, טופסי ההגרלות נרכשים עבורם במרוכז, והלקוחות חולקים את הפרסים.


בבקשות, שהוגשה בחודשים מאי ודצמבר 2020, נטען כי המועדונים, אשר אינם משווקים מורשים של מפעל הפיס, פועלים בניגוד לדין הפלילי. מבוקש כי בית המשפט יאסור על המועדונים להמשיך לשווק את הגרלות מפעל הפיס, ויקבע כי הסכמי ההתקשרות עמם בטלים.


בבקשות נטען כי מועדוני ההימורים נוהגים להטעות את לקוחותיהם בשורה של עניינים. בין היתר, הם לא מגלים כי בממוצע, 70% מכספם של הלקוחות כלל אינו משמש לרכישת כרטיסי הגרלה, אלא ניטל כעמלה. נוסף על כך, המועדונים מציגים כי ההימור באמצעותם מגדיל את סיכויי הזכייה. בפועל דווקא הסיכויים להפסד גדלים. המועדונים גם מסתירים את העובדה שתוחלת הרווח בהימור באמצעותם, נמוכה משמעותית מאשר תוחלת הרווח בהימור ישיר באמצעות מפעל הפיס. המועצה דורשת כי המועדונים יפצו את הלקוחות בשל הטעייתם.


מצב התיק: דיון בבקשות לאישור התביעה כייצוגית.


מסמכים: בקשה לאישור תביעה ייצוגית; בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד לוטוקרד.

לפינר נ' בזק - החברה הישראלית לתקשורת בע"מ

חיוב בהוצאות התראה בניגוד לדין

בקשה לאישור תובענה ייצוגית, אשר הוגשה בחודש מרץ 2020. בבקשה נטען כי חברת בזק מחייבת לקוחות שלא שילמו את חובם במועד, בהוצאות התראה בסכומים גבוהים. לפי התקנות החלות על בזק, מותר לחברה לחייב בהוצאות גבייה בסכום קבוע. בזק מחייבת את הלקוחות בהוצאות גבייה בדמות הוצאות התראה, בסכומים העולים על הקבוע בתקנות. החברה נתבעת להשיב את הסכומים שנגבו ביתר ולהפסיק את הגבייה העודפת.


מצב התיק: דיון בבקשה לאישור התביעה כייצוגית.


מסמכים: בקשה לאישור תביעה ייצוגית.

וורום נ' אלפא-ביו טכ. בע"מ

תחליף עצם פגום

בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד חברת Industrie Biomediche Insubri השוויצרית, המייצרת תחליפי עצם המשמשים בניתוחי לסת, ונגד חברת אלפא-ביו טכ. בע"מ, היבואן והמשווק המקומי של תחליפי העצם. על פי בקשת האישור, אשר הוגשה בחודש מרץ 2019, החברות מכרו בישראל תחליף עצם פגום, אשר הושתל בלסתות של מטופלים רבים, וגרם להם נזק משמעותי. החברות נתבעות לפצות את הנפגעים עבור נזקיהם. בנוסף, מבוקש צו הקובע כי החומר פגום, ומאפשר למי שהושתל אצלו החומר ועדיין לא סובל מנזק גוף, להגיש תביעה בעתיד.


מסמכים: בקשה לאישור תביעה ייצוגית.

לב נ' מפעל הפיס

עריכת הגרלות KENO בניגוד להיתר ולתקנון ההגרלה

בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד מפעל הפיס, בעניין אופן הפעלת הגרלות KENO. בבקשה, שהוגשה בחודש דצמבר 2017, נטען כי מפעל הפיס מאפשר השתתפות בהגרלה בודדת כשדמי ההשתתפות עולים על 5 ש"ח, ובכך הוא מפר את תקנון ההגרלה. בנוסף, נטען כי מפעל הפיס מאפשר למשתתפים לבצע הכפלה של דמי ההשתתפות בהגרלה, הן באמצעות סימון "הכפלת טופס" בטופס המשחק, הן באמצעות שימוש בטופס "KENO שיטתי". בכך מפעל הפיס מפר את ההיתר שלפיו הוא פועל. מפעל הפיס נתבע לפצות את המהמרים בגין הנזק שנגרם להם, ולתקן את טופסי הגרלת KENO בהתאם להיתר ולתקנון.


בחודש נובמבר 2020 הצדדים הגיעו להסדר פשרה. לפי ההסדר, בית המשפט יקבע פיצוי בסכום של עד 11 מיליון ש"ח. סכום הפיצוי ישמש לטובת גמילה ושיקום של מהמרים, ולמטרות קרובות.


מצב התיק: דיון בבקשה לאישור הסדר פשרה.


מסמכים: בקשה לאישור תביעה ייצוגית; בקשה לאישור הסדר פשרה.

רגב נ' סובארו יפנאוטו חברה ישראלית לרכב בע"מ

ליקוי בכלי רכב מתוצרת חברת סובארו

בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד חברת סובארו יפנאוטו וחברת סובארו, בשם מי שרכש כלי רכב המיוצרים על ידי סובארו במהלך השנים 2011-2007. בבקשת האישור, שהוגשה בחודש יולי 2017, נטען כי בכלי הרכב קיים ליקוי המגביר את צריכת השמן, ומצריך תיקונים שונים של כלי הרכב. בבקשת האישור נתבעו השבה של כספים ששולמו, פיצוי בגין נזקים נוספים והארכת תקופת האחריות.


משרדנו מייצג בהליך זה בשיתוף פעולה עם עורך הדין שחר כהן.


מצב התיק: דיון בבקשה לאישור התביעה כייצוגית.


מסמכים: בקשה לאישור תביעה ייצוגית.

דנינו נ' קבוצת כרמלטון בע"מ

חיוב רכב פרטי באגרה החלה על רכב ציבורי

בקשה לאישור תביעה ייצוגית, אשר הוגשה בחודש יולי 2017 נגד מפעילת מנהרות הכרמל וחברה המנהלת עבורה את מערך גביית האגרה. על פי הבקשה, על כלי רכב פרטיים המיועדים להסעת מספר רב יחסית של נוסעים (שמונה או תשעה) מוטלת אגרת הנסיעה גבוהה, החלה על רכב ציבורי או משאית, וזאת בניגוד להסכם הזיכיון שמכוחו החברות פועלות. החברות נתבעות להשיב את סכומי האגרה שנגבו מעבר למותר.


בחודש יוני 2018 הצדדים הגיעו לפשרה, לפיה מלוא האגרה העודפת תושב לנהגים. בחודש מאי 2019 הסדר הפשרה אושר.


מצב התיק: הסדר פשרה בביצוע. 


מסמכים: בקשה לאישור תביעה ייצוגיתהסדר פשרה והחלטה על פרסום ההסדרפסק דין.

גורן נ' יינות ביתן בע"מ

גביית מחיר בקופה העולה על המחיר המסומן על המוצר

בקשה לאישור תביעה ייצוגית, בשם לקוחות רשת המרכולים יינות ביתן, אשר הוגשה בחודש נובמבר 2016. בקשת האישור הוגשה בגין גביית מחיר בקופה העולה על המחיר המסומן על המוצר. כך נמצא ביחס למוצרים רבים. המבקש עותר להשיב את הכספים שנגבו בדרך זו שלא כדין ולאסור את המשך ההתנהלות הזו.


בחודש מרץ 2021 אושר הסדר פשרה, לפיו יינות ביתן תתקן את התנהלותה בעתיד. כמו כן, ממונה מטעם בית המשפט יקבע את סכום גביית היתר, והצדדים יגישו לבית המשפט את הסכמתם בנוגע לסכום ההשבה לחברי הקבוצה, וכן בנוגע למנגנון ההשבה.


מצב התיק: הסדר פשרה בביצוע.


מסמכים: בקשה לאישור תביעה ייצוגיתבקשה לאישור הסדר פשרה; פסק דין.

לפינר נ' בזק - החברה הישראלית לתקשורת בע"מ

חיוב בהוצאות גבייה בניגוד לדין

בקשה לאישור תובענה ייצוגית, אשר הוגשה בחודש אוגוסט 2016. בבקשה נטען כי חברת בזק מחייבת לקוחות שלא שילמו את חובם במועד, בהוצאות גבייה ביתר. לפי תקנות הבזק, מותר לבזק לחייב בסכום קבוע, ואם מדובר בשיק או בהוראת קבע שלא כובדו – בסכום גבוה יותר. בזק מחייבת את הלקוחות הן בסכום הבסיס והן בסכום הנוסף. חברת בזק נתבעת להשיב את הסכומים שנגבו ביתר ולהפסיק את הגבייה העודפת.


בחודש אפריל 2018 בית המשפט אישר את התביעה כייצוגית.


מצב התיק: דיון בתביעה הייצוגית.


מסמכים: בקשה לאישור תביעה ייצוגיתהחלטה בבקשה לאישור התביעה כייצוגית.

תלרז נ' בזק - החברה הישראלית לתקשורת בע"מ

אי עדכון מאגר המידע של שירות 144 ומסירת מספרי טלפון של קווים שנותקו

בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד חברת בזק, אשר הוגשה בחודש ספטמבר 2015. בבקשת האישור נטען כי בזק מפרה את חובתה לעדכן את המאגר שמשמש את שירות המודיעין הטלפוני שלה (שירות 144). כתוצאה מכך, היא מוסרת לפונים לשירות המודיעין הטלפוני מספרי טלפון של קווים מנותקים. בגין כל פניה טלפונית לבירור מספר טלפון, בזק מחייבת את הלקוח הפונה בתשלום. בזק נתבעת לעדכן את מאגר המידע שמשמש את שירות המודיעין הטלפוני, ולהשיב לחברי הקבוצה סכומים שהחברה גבתה עבור מסירת מספרי טלפון של קווים שנותקו. בחודש ספטמבר 2017 בית המשפט אישר את התביעה כייצוגית.


בחודש אוגוסט 2018 הצדדים הגיעו להסדר פשרה. על פי ההסדר, יינתן פיצוי ללקוחות שחויבו בגין מתן מספרי טלפון של קווי מנויי בזק שנותקו זמנית, וכן ללקוחות שחויבו בגין מתן מספרי טלפון מנותקים זמנית או לא מעודכנים, שהתקבלו כתוצאה מחיפוש שלא במאגר המידע של שירות 144. הפיצוי יינתן באמצעות קביעת מכסה של פניות לשירות 144 שלא ייגבה בגינן תשלום. בית המשפט אישר את הסדר הפשרה.

 

מצב התיק: הסדר פשרה בביצוע.


מסמכים: בקשה לאישור תביעה ייצוגיתהחלטה בבקשה לאישור התביעה כייצוגיתבקשה לאישור הסדר פשרהפסק דין.

נסאר נ' צ'מפיון מוטורס בע"מ

רכבי פולקסווגן פגומים

בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד חברת צ'מפיון מוטורס וחברת פולקסוואגן, שהוגשה בחודש יולי 2015. הבקשה הוגשה בשם מי שרכש כלי רכב המיובאים על ידי חברת צ'מפיון מוטורס, ויוצרו החל משנת 2008. בבקשה נטען כי בכלי הרכב קיים ליקוי המגביר את צריכת השמן, ומצריך תיקונים שונים של כלי הרכב. בבקשת האישור נתבעו השבה של כספים ששולמו, פיצוי בגין נזקים נוספים והארכת תקופת האחריות.


משרדנו מייצג בהליך זה בשיתוף פעולה עם עורך הדין סאבר נסאר.


מצב התיק: דיון בבקשה לאישור התביעה כייצוגית.


מסמכים: בקשה לאישור תביעה ייצוגית.

דנינו נ' 013 נטוויז'ן בע"מ

חיוב בהוצאות גבייה בניגוד לדין

בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד חברת נטוויז'ן, בשם לקוחות שירותי האינטרנט והשיחות הבינלאומיות. הבקשה הוגשה בחודש יוני 2015. רישיון החברה מתיר לה לחייב בהוצאות גבייה בגין תשלום שלא בוצע במועד. הרישיון קובע כי החיוב בהוצאות יהיה סביר ומידתי ביחס לגובה החוב ולפעולות הנדרשות לביצוע הגבייה. המבקשים טוענים כי החברה מחייבת את לקוחותיה בהוצאות גבייה בסכומים מופרזים, ללא קשר לגובה החוב, וגם כאשר היא אינה מבצעת כל פעולת גבייה. החברה נתבעת להשיב ללקוחותיה סכומים שנגבו מעבר למותר ברישיונה, ולשנות את הסכמי ההתקשרות עם הלקוחות כך שיתאמו את תנאי הרישיון.


בחודש יולי 2018 בקשת האישור התקבלה, ביחס לחיוב בהוצאות גבייה במקרים שבהם לא בוצעה כל פעולת גבייה, וכן ביחס לחיוב בהוצאות גבייה בגין חובות הנמוכים מ-40 ש"ח. הצדדים ערערו על ההחלטה.


מצב התיק: דיון בערעורים על ההחלטה בדבר אישור התביעה כייצוגית.


מסמכים: בקשה לאישור תביעה ייצוגיתהחלטה בבקשה לאישור התביעה כייצוגיתכתב ערעור.

לוי נ' משרד הבריאות

גביית ריבית לא חוקית על חוב בגין ביקור בחדר מיון

בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד בתי החולים הממשלתיים, בשם מטופלים שחוייבו בגין ביקור בחדר מיון (במקרה שקופת החולים אינה נושאת בתשלום). בבקשת האישור, שהוגשה בחודש יוני 2015, נטען כי על החוב בגין הביקור נגבית ריבית העולה על המותר. בתי החולים נתבעים להפסיק את הגבייה העודפת ולהשיב למטופלים את הסכומים שנגבו ביתר.


בחודש מאי 2021 אושר הסדר פשרה. על פי ההסדר, עבור כל אחד מחברי הקבוצה שמנוהל נגדו תיק הוצאה לפועל, תבוצע הפחתה בסכום החוב, בסכום של 91.25 ש"ח. חברי קבוצה ששילמו את מלוא חובם וכבר לא מנוהל נגדם תיק הוצאה לפועל, יהיו זכאים לתשלום בסכום של 91.25 ש"ח.


משרדנו מייצג את המבקש בשיתוף עם משרד גיא אבני ושות'.


מצב התיק: הסדר פשרה בביצוע.


מסמכים: בקשה לאישור תביעה ייצוגית; בקשה לאישור הסדר פשרה; פסק דין.

דה לנגה נ' פרטנר תקשורת בע"מ, בלוך נ' פלאפון תקשורת בע"מ

הפליה בין לקוחות

בקשות לאישור תביעות ייצוגיות נגד החברות פלאפון ופרטנר, אשר הוגשו בחודש מאי 2015. על פי בקשות האישור, החברות הפלו בין לקוחותיהן בכך שהציעו ללקוחות מסויימים חבילות תקשורת זולות מאלה שהוצעו ללקוחות אחרים. בנוסף, נטען כי החברות מונעות מלקוחות לעבור לכל אחד מן המסלולים המוצעים על ידיהן. רישיונות החברות מחייבים אותן לנהוג באופן שוויוני בין לקוחותיהן. החברות נתבעות להשיב ללקוחות שהופלו לרעה כל סכום שנגבה מהם מעבר למחיר הנמוך ביותר ששולם על ידי לקוחות מסוגם. בנוסף, התבקש צו המחייב את החברות להציע תנאים זהים ללקוחותיהם.


בחודש דצמבר 2019 בקשות האישור נדחו.

 

מצב התיק: בקשות האישור נדחו.


מסמכים: בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד פרטנרבקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד פלאפוןפסק דין.

המועצה הישראלית לצרכנות נ' אייקון גרופ בע"מ

אי אספקת חלקי חילוף למכשירי אייפד ואייפוד

תביעה ייצוגית נגד חברת אייקון וחברת איי-דיגיטל, שמייבאות ומשווקות את מוצרי אפל בישראל, בשם רוכשי מכשירים מסוג iPad ו-iPod. בקשת האישור הוגשה בחודש ינואר 2014. בבקשת האישור נטען כי אייקון ואיי דיגיטל מפרות את החובה לאפשר לצרכנים לרכוש חלקי חילוף, ובמקרה של פגם במכשיר הן מאפשרות רק לרכוש מכשיר חלופי. הסעדים המבוקשים הם פיצוי לצרכנים שנמנעה מהם האפשרות לרכוש חלקי חילוף, וכן צו שיחייב את אייקון ואיי דיגיטל לכבד את זכויות הצרכנים הקבועות בדין, בעניין אחריות וחלקי חילוף.


בחודש אוגוסט 2020 התביעה אושרה כייצוגית.


משרדנו מייצג את המבקשת בשיתוף עם פרופסור אלון קלמנט.

 

מצב התיק: דיון בתביעה הייצוגית.

 

מסמכים: בקשה לאישור תביעה ייצוגית; החלטה בבקשה לאישור התביעה כייצוגית.

רזניק נ' פלאפון תקשורת בע"מ, קינן נ' פרטנר תקשורת בע"מ, סיגורה ברניר נ' סלקום ישראל בע"מ

גביית מע"מ על שירותים שניתנו בחו"ל

בקשות לאישור תביעות ייצוגית בשם לקוחות החברות סלקום, פרטנר ופלאפון, בשל חיוב במס ערך מוסף בגין שירותים שנצרכו מחוץ למדינת ישראל. הבקשות הוגשו בחודשים יולי-אוגוסט 2010. בעקבות הגשת הבקשות שונו הנחיות מנהל מס ערך מוסף, והחיוב במס ערך מוסף על חלק מהשירותים הופסק. הבקשות נדחו, למעט הבקשה נגד סלקום אשר אושרה באופן חלקי, בעניין חיוב במס ערך מוסף על שליחת מסרונים מחוץ לישראל.


בחודש יולי 2017 הרכב שופטים מורחב של בית המשפט העליון קיבל ערעור וביטל את ההחלטה. נקבע כי ההגנות המוקנות לרשויות המדינה בחוק תובענות ייצוגיות לא חלות על חברות הסלולר, גם אם כספי המס שהן גבו הועברו למדינה. בנוסף, נקבע כי לא חל מס ערך מוסף על חבילת שירותי תקשורת מחוץ לישראל אשר נרכשת על ידי הלקוח טרם צאתו מישראל.


בחודש פברואר 2020 הצדדים הגיעו להסדר פשרה. על פי ההסדר, חברי הקבוצה יקבלו פיצוי שייקבע על ידי בית המשפט, בשיעור 40%-70% מהחיוב במס ערך מוסף.


משרדנו מייצג את המבקשים בשיתוף עם עורך הדין עופר לוי.


מצב התיק: הסדר פשרה ממתין לאישור.


מסמכים: בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד פלאפון; בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד פרטנר; בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד סלקום; החלטת בית המשפט המחוזי; כתב ערעור; פסק הדין של בית המשפט העליון; בקשה לאישור הסדר פשרה.

פתאל נ' סלקום ישראל בע"מ, גרינברג נ' סלקום ישראל בע"מ

גביית תשלום עבור פירוט שיחות ללא הסכמת הלקוחות

תביעות ייצוגיות בטענה שחברת סלקום הפרה את ההסכמים עם לקוחותיה, בכך שהיא החלה לגבות מהם תשלום בגין פירוט שיחות, אותו היא סיפקה לפני כן בחינם. הלקוחות לא הסכימו לשלם על שירות זה. בית המשפט המחוזי קיבל את בקשת האישור בעניין פתאל, שהוגשה בחודש מרץ 2008, ואישר את התביעה. על כך הוגשה בקשת רשות ערעור. הבקשה נדחתה, בהחלטה חשובה של בית המשפט העליון שקבעה כללים חדשים אודות היקף ההתערבות בהחלטות לאשר תביעות ייצוגיות. ההליך חזר לבית המשפט המחוזי לצורך ניהול התביעה, ובסיומה תביעת פתאל התקבלה, וסלקום חוייבה להשיב לכל חברי הקבוצה את מלוא הסכומים שנגבו מהם. בעקבות ערעור שהוגש לבית המשפט העליון הצדדים הגיעו לפשרה לפיה סלקום תשיב לחברי הקבוצה מחצית מהסכומים שנגבו מהם, בתוספת הפרשי הצמדה וריבית. סכום ההשבה לחברי הקבוצה עומד על למעלה מ-18 מיליון ש"ח. סכום זה חולק למעל מאה אלף חברי קבוצה. זהו סכום החזר חסר תקדים בתחום הצרכנות.

 

בחודש אפריל 2015 הוגשה בקשת גרינברג לאישור תביעה ייצוגית נוספת נגד סלקום, בהמשך לתביעה בעניין פתאל. התביעה בעניין פתאל נוהלה בשם חברי קבוצה שסלקום גבתה מהם תשלום בגין פירוט שיחות עד חודש אוגוסט 2009, מועד אישור התביעה כייצוגית. לאחר שנקבע בעניין פתאל כי החיוב נעשה שלא כדין, סלקום העלתה את סכום החיוב במקום לחדול ממנו. בקשת גרינברג עוסקת בחיוב חברי הקבוצה עבור פירוט שיחות בתקופה שלאחר אוגוסט 2009. נטען כי לאור הקביעות בעניין פתאל, החיובים שבוצעו לאחר מועד זה נעשו גם הם שלא כדין, ולכן יש להשיבם. כן נטען שהמחיר שנגבה עבור פרוט שיחות בלתי-סביר, וגביית מחיר כזה אסורה.

 

בחודש אוגוסט 2016 בקשת גרינברג התקבלה, ביחס לעילת התביעה העיקרית - האיסור לגבות עבור פרוט שיחות כאשר הלקוח לא הסכים לכך. בחודש ינואר 2017 בית המשפט העליון קיבל בקשת רשות ערעור שסלקום הגישה, ביטל את ההחלטה שאישרה את התביעה כייצוגית והחזיר את הדיון בבקשת האישור לבית המשפט המחוזי. בחודש דצמבר 2017 בקשת גרינברג התקבלה בשנית, ביחס לחלק מהתקופה שאליה היא מתייחסת. בחודש ינואר 2019 בית המשפט העליון דחה בקשת רשות ערעור שסלקום הגישה על ההחלטה, קיבל ערעור שהתובע הגיש, ואישר את התביעה ביחס לכל התקופה שאליה היא מתייחסת.


בחודש יוני 2021 אושר הסדר פשרה בתביעת גרינברג. על פי ההסדר, הלקוחות יזכו בפיצוי בשיעור של 68% מהסכום שנגבה מהם עבור פרוט שיחות, בתוספת הפרשי הצמדה וריבית.


מצב התיקים: פסק הדין בעניין פתאל בוצע במלואו; הסדר פשרה בתביעת גרינברג בביצוע. 

 

מסמכים: בקשת פתאל לאישור תביעה ייצוגיתהחלטה בבקשת פתאל לאישור התביעה כייצוגיתהחלטת בית המשפט העליון לדחות את בקשת רשות הערעור בעניין פתאלפסק הדין של בית המשפט המחוזי בעניין פתאלפסק הדין של בית המשפט העליון בעניין פתאלבקשת גרינברג לאישור תביעה ייצוגיתהחלטה בבקשת גרינברג לאישור התביעה כייצוגיתהחלטת בית המשפט העליון בבקשת רשות הערעור בעניין גרינברגהחלטה משלימה בבקשת גרינברג לאישור התביעה כייצוגיתפסק הדין של בית המשפט העליון בערעורים על ההחלטה המשלימה בעניין גרינברג; בקשה לאישור הסדר פשרה בעניין גרינברג; פסק הדין של בית המשפט המחוזי בעניין גרינברג.

טוען תיקים

טוען

----

(הסתיים)

Introduce your team! Click here to add images, text and links, or connect data from your collection.